24 feb 2017

CONCURS UNESA

Des del departament de Tecnologia, l'equip format per les alumnes de 2n ESO C, Roser Cavaller, Alejandra González, Laura de la Calle, Alba Vázquez Lucía Vázquez i la professora Claudia García han participat en la VIII edició del concurs UNESA.
La finalitat principal del concurs és difondre coneixements sobre l'energia elèctrica. Per a això les alumnes han hagut de treballar sobre temes diversos: el planeta elèctric, magnituds i definicions, els ritmes de la producció i del consum, el mercat elèctric, la màquina del temps, com fabricar electricitat?, transport i emmagatzematge d'electricitat, per què i com fem servir l'electricitat?, la petjada ecològica de l'electricitat, cap a una electricitat sostenible ... i molts més. A la pàgina www.industriaelectrica estan tots per si algú està interessat.
El concurs ha tingut lloc en tres etapes, els dies 2, 9 i 16 de Febrer, i ha consistit en un examen en línia de 9 preguntes, totes elles amb un temps determinat.
El resultat ha estat òptim, ja que han quedat desè-sisenes. Molt bona posició donat que aquest any el concurs va comptar amb un total de 411 equips inscrits, xifra que triplica el nombre de l'anterior edició, gairebé 2.000 alumnes de tota Espanya, procedents de 108 col·legis i instituts.

NOSTRA MÉS SINCERA ENHORABONA!!!



23 feb 2017

LUDENS

Dijous 16 i 23 l'alumnat de 1r de Batxillerat va realitzar el taller "Ludens" que ofereix l'Ajuntament de València dins del seu Pla de prevenció de drogodependències.
És una activitat informativa que pretén aprofundir en l'ús que actualment fan els i les joves dels Jocs d'Atzar en línia i en els possibles problemes derivats de la seva utilització.


ACTIVITATS DEPARTAMENT BIOLOGIA

BIOLOGIA
L'alumnat de 1r de Batxillerat A ha repassat el tema de l'evolució, amb la seva professora, Isabel Munuera, aplicant un nou sistema anomenat Plickers.




CULTURA CIENTIFICA
Amb l'objectiu de lluitar contra els efectes del calfament global, l’alumnat de 1r de Batxillerat, de l'assignatura optativa "Cultura Científica", amb la seua professora Mara Fullana, van decidir plantar arbres dins el recinte escolar.
El canvi climàtic ens afecta a tots i, per tant, tenim la responsabilitat de frenar-lo. Fent una cosa tan senzilla com plantar arbres, tots contribuïm a l'eliminació d'una tona de CO2 atmosfèric per cada arbre plantat.


19 feb 2017

VALENCIANADA 2017

El dimecres 15 de febrer els alumnes de 4tA i 4tC participàrem en la Valencianada 2017 amb altres 31 instituts valencians més amb els quals ens vam trobar al MUVIM.
Cada grup de 4 o 5 alumnes disposaven d’un sobre amb 5 targetes que es corresponien amb 5 localitzacions de la ciutat on havien de desplaçar-se utilitzant el transport públic, per arribar a cada punt la EMT ens va facilitar un bonobús il·limitat. 
Els objectius de l’activitat eren moure’s per la ciutat de manera autònoma així com conèixer llocs nous i informació desconeguda. Per a tot això calia fer ús de diverses aplicacions de mòbil com ara Instagram, la Realitat Augmentada, el lector de codis QR, el geolocalitzador Life360 o la de la EMT.
En cadascuna de les localitzacions els alumnes havien de respondre a unes qüestions mitjançant l’aplicació de la Realitat Augmentada, fer-se un selfie i enviar-lo per instagram als hastgs de l’activitat i de l’institut #VLCda17campanar amb la resposta com a comentari del selfie. A més, en un dels punts calia fer una tasca literària; es tractava de gravar un vídeopoema o d’un fragment de novel·la i penjar-lo en instagram.
De vegades els alumnes coincidien amb grups d’altres instituts als quals saludaven amb un Ei, bona gent! Després intercanviaven anècdotes, es feien un selfie i s’acomiadaven amb altra expressió molt valenciana: Au cacau!

Ens vam divertir tots, i ara ja sabem alguna cosa nova. 


14 feb 2017

PRÀCTIQUES DE BIOLOGIA A LA UV

L'alumnat de 2n de Batxillerat va anar  divendres 10 de febrer, a la Facultat de Biologia per veure de prop el funcionament de diferents tipus de microscòpia electrònica. Es van realitzar quatre pràctiques: preparació de mostres per al microscopi electrònic, microscòpia electrònica de transmissió, d'escombratge i de làser confocal.

L'objectiu fonamental d'aquests tallers és apropar l'alumnat a les tècniques de microscòpia més avançades i que actualment s'utilitzen en diferents camps d'investigació.


TALLER CLICKEANDO

La setmana passada, dijous i divendres, tot l’alumnat de 1r ESO van realitzar en diferents sessions el taller “Clickeando”, que ofereix l’Ajuntament de València dins del seu programa de prevenció de drogodependències.
Aquest taller pretén informar de com fer un ús correcte i segur de les noves tecnologies.